جستجو

تماس با ما

جهت تماس با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور از شماره تلفن های زیر استفاده نمایید :

 

021-66977001
021-66977002
021-66467700

درباره نهاد




براساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت ا... خامنه‌اي مدظله‌العالي در تاريخ 1385/4/7 براي تحقق اهداف مقدس جمهوري اسلامي در حوزه دانشجويان و استادان ايراني خارج از كشور، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در اموردانشجويان ايراني خارج از كشور تشكيل شد.

هر چند قبل از اين رهبر معظم انقلاب اسلامي دو نفر از صاحبنظران را به عنوان نماينده خود در امور دانشجويان ايراني اروپا و آمريكا و امور دانشجويان ايراني آسيا و اقيانوسيه منصوب و سالهاي متمادي با دانشجويان از نزديك ارتباط داشته‌اند اما به دليل ضرورت سياستگذاري واحد، و پيگيري نظامند مسائل دانشجويان و بالا بودن حجم امور اجرايي اين مجموعه تشكيل شد كه برخي از اهداف آن به شرح ذيل مي‌باشد:

1-    توسعه و تعميق آگاهي‌ها و علائق اسلامي دانشجويان و تبيين ارزش‌هاي اسلامي.

2-    ايجاد و گسترش فضاي معنوي و اسلامي در بين دانشجويان و رشد فضائل اخلاقي.

3-    افزايش دانش و بينش سياسي در ميان دانشجويان.

4-    حمايت و هدايت فكري تشكلهاي اسلامي دانشجويي.

5-    پاسخ به شبهات و تقويت باورهاي ديني دانشجويان.

6-    فراهم نمودن زمينه‌هاي ارتباط علمي روحانيون با دانشجويان.

7-    افزايش تعلقات ملي و انقلابي دانشجويان.


اركان نهاد

عاليترين ركن نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور دانشجويان ايراني خارج از كشور شوراي سياستگذاري نهاد است كه مهمترين وظيفه آن تصويب سياستها و خط مشي‌هاي ستاد و نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا مي‌باشد و اعضاي آن عبارتند از:

1-    معاون ارتباطات بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري (رئيس شورا)

2-    نمايندگان ولي فقيه در امور دانشجويان ايراني خارج از كشور

3-    رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

4-    رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي كشور

5-    رئيس بنياد ملي نخبگان

6-   رئيس سازمان ملي جوانان

7-    دو نفر از شخصيت‌هاي برجسته و آشنا به مسائل دانشجويان خارج از كشور.

دومين و محوري‌ترين ركن نهاد، نمايندگان ولي فقيه هستند كه در حال حاضر حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر اژه‌اي نماينده محترم ولي فقيه در امور دانشجويان ايراني اروپا و حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي نظام‌زاده، نماينده محترم ولي فقيه در امور دانشجويان ايراني آسيا و اقيانوسيه حضور دارند.

سومين ركن نهاد كه به عبارتي ركن تشكيلاتي، اجرايي نهاد مي باشد، دبيرخانه نمايندگي مقام معظم رهبري است، كه با هدايت نمايندگان مقام معظم رهبري وظيفه اجرايي كردن مصوبات شوراي سياستگزاري نهاد را بعهده دارد و توسط رئيس شورا منصوب مي‌شود. نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري داراي دو معاونت فرهنگي اجتماعي و پژوهشي اطلاع رساني است.


وظايف معاونت فرهنگي اجتماعي

1-    كمك به برگزاري همايش‌هاي فرهنگي و علمي

2-    اعزام سخنران براي جلسات و مناسبات

3-    اعزام مبلغ براي مناسبت‌هاي اسلامي و ملي.

4-    حمايت مادي و معنوي از فعاليت‌هاي تشكل‌ها و انجمن‌هاي علمي دانشجويي.

5-    شناسايي دانشجويان متدين و فعال فرهنگي و كمك به تحصيل آنان در خارج از كشور.

6-    تداوم ارتباط و حمايت از دانشجويان فارغ‌التحصيل جهت استفاده بهينه از تخصص آنان در كشور.

7-   ايجاد زمينه مشاركت دانشجويان در برنامه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي سراسري دانشجويان از قبيل جشن‌هاي ازدواج دانشجويي، عمره دانشجويي، مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه و ...

8-    زمينه سازي ارتباط دانشجويان جهان اسلام.

9-     برگزاري اردوهاي فرهنگي، سياسي و علمي براي دانشجويان و خانواده آنان.

10-   زمينه‌ سازي براي دانشجويان داراي انگيزه ديني براي انجام فعاليت‌هاي اسلامي

11-   ايجاد بسترهاي مناسب براي افزايش تعلقات ملي و انقلابي و روحيه خدمت به كشور.



وظايف معاونت پژوهشي و اطلاع رساني

1-    راه اندازي پايگاه اطلاع رساني ويژه دانشجويان ايراني خارج از كشور.

2-    راه اندازي نشريه ويژه دانشجويان خارج از كشور

3-    برگزاري همايش‌هاي تخصصي متناسب با نيازها با مشاركت دانشجويان.

4-    پاسخ به سوالات دانشجويان و ارايه مشاوره در زمينه‌هاي فرهنگي-سياسي- اعتقادي با استفاده از ابزارهاي مناسب از قبيل درج پاسخ در پايگاه اطلاع رساني با سيستم پاسخگويي آف/آن لاين، انتشار كتابچه‌هاي ويژه پرسش و پاسخ و ...

5-    انجام مطالعات استراتژيك، بنيادي، نياز سنجي و نگرش سنجي جامعه دانشجويي خارج از كشور

6-    انجام پژوهش‌هاي لازم و تامين محتوا براي فعاليت‌هاي تبليغي دانشجويان در خارج از كشور.

7-    شناسايي و تقدير و جذب دانشجويان نخبه خارج از كشور.

8-    بررسي اوضاع فرهنگي- اعتقادي و سياسي دانشجويان خارج از كشور.

9-    اطلاع رساني پيرامون پيشرفت‌هاي علمي كشور به دانشجويان خارج از كشور.

برند شهری ایجاد تداعیات عاطفی، ذهنی وروانی با شهر مورد نظر است00 نظر

برند شهری ایجاد تداعیات عاطفی، ذهنی وروانی با شهر مورد نظر است
مهندس علی کرباسی اهل و ساکن شهر تبریز و اولین دانش آموخته برند شهری ایران از دانشگاه لیون فرانسه است. وی بعد از سالها تحصیل و مطالعه وگذراندن دوره های مختلف علمی و عملی در رشته برند شهری در دانشگاه لیون فرانسه به سرزمین مادری خود برگشته تا نتایج این مطالعات را در شهر تبریز و کشورمان بکار گیرد.

 


در گفتگوبا مهندس علی کرباسی اولین دانش آموخته برند شهری ایران  از دانشگاه لیون  فرانسه عنوان شد؛

مهندس علی کرباسی اهل و ساکن شهر تبریز و  اولین دانش آموخته برند شهری ایران  از دانشگاه لیون  فرانسه است. وی بعد از سالها تحصیل و مطالعه وگذراندن دوره های مختلف علمی و عملی در رشته برند شهری در دانشگاه لیون فرانسه به سرزمین مادری خود برگشته تا نتایج این مطالعات را در شهر تبریز و کشورمان بکار گیرد.

در زیر مصاحبه خبرنگار مارا با مهندس کرباسی می خوانیم:


منظور از برند و برند شهری چیست؟

قبل از تعریف برند شهری ابتدا ما بایست برند را تعریف نماییم و اینکه مفهوم برند چیست؟واژه برند از زبان کهن نورس( Norse )در زبانهای اسکاندیناویایی قدیمی ازواژه “ ”Brandr به معنای سوزاندن است .• احشام واغنام، برده ها،چوب و الوار، ظروف سفالین با مهر یا نماد خاص مالک آن شیء توسط آهن گداخته سوزانده علامت گذاری می شدند تا از اشیاء ومالم یک متعلق به دیگران تمییز داده شوند. 

برای تعریف برند ابتدا بایست جنبه سلبی قضیه وارد شویم و بگوییم برند چه چیزهایی نیست چون غالبا این موارد به اشتباه بجای برند در نظر گرفته می شود، برند صرفا نه یک اسم مثل BMWنه یک لوگو مثل لوگوی اپل و نه یک شعار مثل   Just do itشرکت نایک است، برند حتی یه تصویر یا شناخته شدن و مشهور شدن هم نیست.

پس برند را چگونه می شود تعریف کرد؟

 تعریف های بی شماری برای برند وجود دارد ولی به زبان ساده تر برند ایجادیک ایده یا مفهوم در ذهن مخاطب یا مصرف کننده است یا برندینگ ساختن یک معبد نیست.بلکه آفریدن یک آیین و یک سیستم باوراست.

مفهوم برند شامل سه شاکله اصلی است :1- زیرساخت برند که شامل چشم انداز، ماموریت ،نظام ارزش ها، جوهره برند ، معماری برندو.... که به عنوان شالوده برند نیز یاد می شود 2-نمود ظاهری برند : نام ما، وب سایت ما، لوگوی ما، دکوراسیون ظاهری ماو...یعنی آن چیزهایی که نمود ظاهری دارند و اغلب کل برند به اشتباه در نظر گرفته می شوند3- ارزش ویژه برند شامل سطح آگاهی ،میزان وفاداری ،تداعیات عاطفی ، قضاوت هاو... در مورد برند که این قسمت سطحی است که در ارزش گذاری برای برند به روشهای مختلف که وارد آن نمی شویم موردسنجش قرار گرفته و ارزش گذاری می شوند همان سطحی که مثلا شما می شنوید مثلا ارزش برند اپل 154میلیارد دلار است یا برند کوکاکولا و یا برند باشگاه بارسلونا و یا حتی کشور ها یا شهرها.... دارای فلان ارزش قیمتی است

پس با توجه به موارد بالا  برندینگ شهری یعنی چه؟

 برندینگ مکانی یا همان که place Branding  یاد می شود دارای سه زیر شاخه است که شامل برندینگ ملیتی یا کشوری nation brandingبرندینگ منطقه ای(Region Branding و برندینگ شهری City Brandingاست.

برند شهری نیز تعاریف مختلفی دارد که شاید کامل ترین آن نام تجاری و برند شهر در تلاش برای ایجاد تداعیات عاطفی، ذهنی وروانی با شهرمورد نظر است.

برند شهری روی چه چیزهایی تمرکز دارد؟

 یک برند روی نقاط قوت موجود در شهر ساخته می شود. این عناصر بصری، اقتصادی، روانی و نمادین و تمام جنبه های متمایز یک شهر از سایر شهرها می باشد.

تمامی شهرها به صورت ارگانیک  دارای برند هستند منظور از آن تمامی داشته هایی است که شهر درطول حیات طبیعی زندگی اش کسب نموده است است وبراساس آن ویژگی های خاصی را دریافت و صاحب شده است. به عنوان مثال آنچه ما امروز در شهری مانند کرمانشاه به وضوح می بینیم ،مجموع های بسیارغنی از عناصرارگانیک هستند که توانسته اند در طول تاریخ به این شهرغرورانگیز ما هویت ببخشند. از بناهای باشکوه و تاریخی مانند طاق بستان ،طاق بیستون تا وقایع تاریخی از اول تاریخ تا  مشروطه و انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و زمان حال حاضرتا زبان کرمانشاهی ،همه عناصر طبیعی و ارگانیکی هستند که می توانند براساس آن برای شهر کرمانشاه  برندی را خلق کنند مجموعه هست ها و دارایی های مادی و معنوی کرمانشاه 

چطوری می شود از این دارایی ها برای شهر کرمانشاه برندی تعریف کرد؟

 ببینید آنچه مورد نظر ماست برند استراتژیک و راهبردی است، یعنی در این روش، استراتژی فرآیند برندینگ به طورمستقیم به مدیریت مکان مربوط است. این بدان معنی است که تمام فعالیت های تحت قیمومیت اولیای امور شهری و مکانی باهدف تنظیم (تغییرات، مقومات وشکل گیری ها)برداشت خریداران و مخاطبان در مورد مکان در حال برند شدن می باشد و ازآن به عنوان برند سازی شهری استراتژیک یاد می شود.یعنی  شما تصمیم می گیرید بصورت استراتژی تصویری که دیگران از شما دارند را در دست بگیرید و برداشته های خویش  یا مجموعه هست ها دارایی های دیگری نیز بیفزایید و هویت آرمانی خویش را خلق کنید

چه لزومی دارد که ما وارد فرایند برندینگ شهری استراتژیک شویم؟

 ما وارد مبانی نظری برند شهری نمی شویم که خارج از حوصله گفت و شنود  ماست ولی به همین بسنده می کنیم که شهرهای در قرن جدید با چالش های جدیدی روبرو هستند زمینه رکودجهانی و مخصوصا رکود اقتصادی جهانی که چندین سال پیش رخ داد: برنامه شهری،خدمات،زیرساختها،بازبینی ها، همچنین  نیاز مبرم به ایجاد مسیر نو در درآمدزایی شهری و به بن بست رسیدن روشهای سنتی ونیز   لزوم توسعه پایدار،جواب ما به این چالشها تقویت و بازتعریف برندینگ شهری است

سابقه برندینگ شهری به چه زمانی برمی گردد؟

بصورت آکادمیک برندینگ مکانی  و شهری در زمانی شکل گرفت که  فیلیپ کاتلر(پدربازاریابی مدرن) کتاب معروف Marketing places 1993 را نوشت ، کاتلر دردهه پنجاه میلادی قرن گذشته زمانی که 18 ساله بود از شیکاگو محل تولد خود سفری به اروپا انجام داد او در این رهاورد ونتیجه  عمده این سفر را در سه نکته مهم  اعلام کرد:متبادر شدن تصویر شیکاگو با (آل کاپون) گنگستر معروف در ذهن اروپائیان، یشتر شهرها فعالیتی برای مدیریت تصویرشان  ندارند و شهرها سعی در ساختن یک تصویر بهتر نیز ندارند.

بعدها کاتلر می گوید  دردهه نود من دعوت شدم  در شهر بیلبائو اسپانیا صحبت کنم ،شهری پرنفوذ از سال 1920 در زیر سایه شکوه مادرید،بارسلون،تولدو و سویل فراموش شده بود.

 با بیش از 500 نفر از شهروندان ساکن این شهر  صحبت کردم که چگونه می توان به جذب بیشتر بازدید کننده اقدام نمود؟

اولین چیزی که دریافتم این بود این شهر به نماد و نمود بصری جذابی نیازمند است ،یک ساختمان یک بناء مثل برج ایفل، آیا بیلبائو نیاز به یک موزه خارق العاده داشت؟مخاطبین به کاتلر گفتند که آنها هنر متعلق به خودشان را دارند چون بیلبائو مرکز ایالت باسک اسپانیاست نوع خاصی از زبان ،رقص،لباس،موسیقی ای دارند که متفاوت از مادرید،بارسلون و سویل است. آنها بایستی موزه ای بسازند که کار هنری انجام دهد یعنی مرکزی برای انجام کارهای هنری باشد نه اینکه فقط محتوای هنری داشته باشد آنها ازیک معمار بزرگ بنام «فرانک گری» برای ساخت موزه دعوت کردند که موزه ای برای آنها بنا کند.ایجاد مرکز گوگنهایم موجب  پیوستن به شبکه موزه های گوگنهایم در نیویورک،ونیز،ابوظبی ،توکیوو...... شد، همچنین  مسیر پروازی از آسیای دور و ژاپن به بیلبائو ایجاد شده وشهر بیلبائو اسپانیا توانست در عرض سه سال خود را بازیابی کند،

در کنار آن 4500شغل ایجاد شد و یک میلیون توریست که  60درصد از کشورهای دیگر  بودند جذب شدند،

یک مدل و الگوی موفق برای سایر شهرها بطوری که فقط یک بیلبائو وجود دارد.

ولی بصورت تجربی برندینگ شهری در سال 1977 ،بخش تجاری ایالت نیویورک از یک آژانس تبلیغاتی خواست تا اهتمام به راه اندازی کمپین تبلیغاتی –بازاریابی برای ارائه تصویری جذاب از منطقه نماید .

 طراح گرافیک، میلتون گلیزر، براین اساس مشغول شد به طراحی و ارائه یک لوگو و شعار برای کمپین "من نیویورک را دوست دارم" به این طریق بوجود آمد. آن را در ادامه برای الهام بخشیدن به چند برنامه و شیوه ای از بازاریابی در دستور کار قرار داد نیویورک با این لوگو همذات پنداری کل دنیا را به دست آورد. • نیویورک 40 میلیون توریست را در یک سال دریافت می کند • نیویورک درآمد توریستی10 میلیارد  دلار می باشد

به اینها بسنده می کنیم و وارد تجربه های مختلف و موفق جهانی دیگر نمی شویم

روایت شهر کرمانشاه از برند شهری چیست؟

 مسیر تعریف برند شهری کرمانشاه بدین صورت بود که ما بایست ابتدا اسناد بالادستی مثل سند آمایش سرزمین یا سند توسعه راهبردی و امثالهم را مورد بررسی و مطالعه قرار می دادیم بعد با استفاده از مصاحبه و پرسش نامه فاکتور استراتژیک موفقیت برند ،آنالیز تصویر جاری برند و بعد با استفاده از نتایج حاصله و مدلهایی که وجود دارد به مدل هویت ذاتی برند می رسیدیم

هویت ذاتی در مورد برند کرمانشاه چه بود؟ 

همانطور که  در ابتدای تعریف برند ذکر کردیم ما بایست  زیرساخت برند شامل چشم انداز،ارزش ها، ماموریت، جایگاه برند و امثالهم را تعریف می کردیم :عناصر بصری هویت برند شهری  یا همان نمود ظاهری برند همان لوگو، رنگ، شعار و  بسياري از موضوعات است و عناصر غیر بصری يا غيرمادي که بيشترين درصد از تأثیر برند را درخود دارد شامل رفتار، ظاهر و برخورد كسبه شهر، رانندگان، راهنمایان، كاركنان هتل‌ها، مکان‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی، مراکز پذیرایی، غذاها و  ديگر مسائل است که تصویر ذهنی مخاطب را تشکیل می‌دهند.

اين  جنبه ملموس  و هويت بصري و نشانه‌ای که ناشي از هسته اصلي و ذاتي بوده و برای عموم مردم جهان قابل درک باشد و به عنوان نشانه ظاهری و سمبلیک شهر كرمانشاه باشد چيست؟ 

آن هويت بصري و نشانه اي كه عصاره «چهره زيباي ايران  و سينه ستبر ايران اسلامي » ،همزيستي مسالمت آميز اقوام و مذاهب كه تاريخ هيچ وقت جنگ مذهبي و قومي در اين ديار را شاهد نبوده و ثبت ننموده، طوري كه عبداللطيف شوشتري ازشهر کرمانشاه  به عنوان هندوستان ايران ياد مي كند، گهواره تمدن ايران زمين و ايران باستان، سرزمين سنگ وآب و سرزمين مردم دوست داشتني و مهان نواز و سرزمين عشق جاويدان شيرين و فرهاد و سزمين حماسه ها و شجاعتها و مقاومتها چيست؟

نيلوفر اين گل زيبا كه در سراب هاي كرمانشاه مي رويد و تنها اثر ايراني كه قديس يا ايزدي را ايستاده بر روي نيلوفر نشان مي دهد نقش نگاره تاج گذاري اردشير دوم در طاق بستان مي باشد در جاي ديگر ايران، نقشي چنين ایستاده يا نشسته بر نيلوفر وجود ندارد.

(نيلوفر ايراني، نيلوفر بودايي (بررسي موردي: نقش نگاره تاجگذاري اردشير دوم در طاق بستان) دكتر حسن بلخاري

اين گل در گل ولاى مرداب رشد مى كند و سرانجام به نهايت زيبايى مى رسد. اين گل بيانگر مشقت و رنج آدمى در دنيا بوده و براى وصف مردمانى اســتفاده مى شود كه دورانى سراســر سخت را پشت سر گذاشــته و به سوى آرامش در حركت هستند. اين مردمان چون گل نيلوفر از كف مرداب برآمده و در طول زندگى به موجودى مملو از حيات تبديل مي شود(http://hosthistory.parsiblog.com) 

( كرمانشاه چهره زيبا و سينه ستبر ايران اسلامي است آیت الله خامنه ای1391) 

(کرمانشاه دیار مردم مقاوم ،سلحشور و رنج کشیده است مقام معظم رهبری فروردین 1368)

گل نیلوفر آبی در ایران باستان از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌است. این گل با نام‌های (نیلوفر آبی، لوتوس یا سوسن شرقی) نیز شناخته می‌شود و در اغلب کشورهای آسیایی به عنوان نماد همگانی مطرح گردیده‌است. گل نیلوفر آبی ریشه در خاک و ساقه در آب دارد و روی آن به طرف خورشید است. این گل نماد مذهب بوده، همچون نماد پاکی و تهذیب نفس. پیام آن برای جهانیان دعوت برای رسیدن به نور زندگی و تابش این نور بر جهانیان است.

از جهتی نیلوفر توجه به هشت برگ آن به نماد تشیع تبدیل‌شده است؛ عدد هشت ضمن اشاره به امام هشتم شیعیان، كه پس از ایشان فرقه‌گرایی عمده‌ای  در میان شيعيان به وجود نیامده است، حاكي از دوازده امام نیز است. رقم دوازده را با نیلوفر دوازده برگ نیز نشان می‌دهند بصورتی که در تکیه معاون الملک و بیگلر بیگی نیز نمود و ظهور آن را می بینیم

•نیلوفر نماد وحدت متعالی ادیان و به عنوان یکی از سه گل ملی ایران از میان گل محمدی ،لاله و نیلوفر

در طراحی شعار نیز آن جنبه عشق و دوست داشتنی که همراه این شهر در طول تاریخ بوده است به شعار Kermanshah likes you""یا کرمانشاه شهر دوستدار شما زیرا کرمانشاه شهری است که با تمام وجود شما را دوست دارد این شما می تواند گردشگر،سرمایه گذار و شهروند باشد همچنین پیامی است به گروه های هدف زیرا این شهر می خواهد یکی از بزرگترین جشنواره های ایران را بنام جشن نیلوفر در محل سراب ها بطور سالیانه برگزار و میزبانی نماید و همچنین میزبان میلیون ها زائری است که ساله برای زیارت کربلا و بارگاه ائمه از این شهر و استان گذر می کنند.

این برند چه تاثیری می تواند روی شهر کرمانشاه ،آینده آن و بطور ساده روی توسعه پایدار ودرآمد شهروند کرمانشاهی داشته باشد؟

شهرهای جدید بایستی رویداد محور باشند و این رویداد نه یک رویداد الصاقی به شهر بلکه رویداد برآمده از هویت شهر و به نوعی برند متمایز شهر باشد یعنی eventful city  ونه city with eventبرای شما مثال می زنم شهر لیون که یک از شهرهای برجسته اروپا و فرانسه است و از سال 2007وارد پروسه برنینگ شهری شده است قبل از آن رویداد و جشنواره به مدت سه تا 4 روز از 6تا 8-9 دسامبر با نام جشن نور در این شهر برگزار می شود و در این سه چهار روز بین 4 الی 4.5 میلیون گردشگر از این رویداد مهم دیدن می کنند و یا جشن اکتبر مونیخ که چیزی حدود 6 میلیون بازدید کننده دارد . جشن نیلوفر جشنی مذهبی بوده در ایران باستان که در کنار آبها اجرا می شده است این جشن با این شرایط فقط در کرمانشاه که دارای 500 سراب است می تواند اجرا شود و موتور محرکه گردشگری نه تنها شهر کرمانشاه بلکه استان کرمانشاه باشد ، این جشن هم لزوم تقدس و پاسداشت آب و فرهنگ حفاظت از محیط زیست را تقویت می کند و هم با سازو کاری که بری آن در حال تعریف شدن است به جذب گردشگر کمک می کند و این موتور محرکه که به حرکت در آمد تولید کنندگان سوغاتی ،صنایع دستی ،آژانس های گردشگری ، هنرمندان و.... رابه حرکت در خواهد آورد

برنامه های مهم اجرایی برند شهر کرمانشاه چه چیزهایی است؟

کرمانشاه نیز مثل بیلبائویی که توضیح دادیم از عدم وجود ساختمان نماد ،ساختمانی منبعث از هویت شهری بطور که تعریفی نوین از شهر ارائه دهد و با توصیفاتی که قبلا ذکر کردیم رنج می برد و لزوم ساخت چینین بنایی حیاتی است ، همچنین برنامه های کوتاه مدت همچون طراحی لوگو با مشخصاتی که گفته شد ، تولید فیلم ،وب سایت برندو......... دستیابی به شهر خلاق  یونسکو در زمینه هنر و موسیقی آیینی و..... بصورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا می شود و ولی شاه بیت اینها همان جشن نیلوفر یا جشن سراب هاست  و برنامه های دیگر  که متعاقبا توسط نهادهای ذی ربط اعلام می شوند. 

کلام آخر

سخن اخر من این است شهر استانبول حدود ده سالی است جشنواره ای را بنام جشن گل لاله با کاشت حدود سی میلیون گل لاله در شهر استانبول در نیمه اول اردیبهشت برگزار می کند در حالی که استانبول تا ده سال پیش اثرچندانی از گل لاله نبود برخلاف تصورات رایج که تولد گل لاله را از هلند می دانند ، محل اصلی رویش گل لاله کشورهای ایران ، افغانستان و است . این گل ریشه در فرهنگ مردم ترکیه دارد و حالا بعنوان نماد استانبول از آن استفاده می شود و سالانه میلیونها توریست را غیر از جاذبه های دیگری که دارد همین فستیوال جذب می کند.

به نظر بنده کرمانشاه به دی ان ای ذاتی و موتور محرکه خویش دست یافته است کمتر شهرهایی در جهان وجود دارند که به برندی دست یابند که بصورت جشنواره ای و فستیوال نیز قابل اجرا و در عین حال منحصربفرد باشد و با مطالعات و توصیفاتی که ذکر شد کرمانشاه به این هدف دست یافته است و اگر کسی پیشنهای بهتر، مفید تر و سازنده تر از این موارد و مواردی که در سندبرند شهری کرمانشاه به تفصیل آمده است دارد این گوی و این میدان ، با کمال میل پذیرا هستیم.

سوال من این است جشنواره نیلوفر غیر از کرمانشاه که دارای صدها سراب است و با توصیفاتی که قبلا گفتیم کجا می تواند انجام بگیرد؟

کدامین شهر می تواند شهر خلاق موسیقی آیینی بغیر از کرمانشاه باشد؟

کدامین شهر شهر جادوان عشق ازلی  و ابدی(شیرین و فرهاد) و کوه بیستون  که در شعار کرمانشاه Kermanshah likes you   نمایان است 


 

 

 

مطالب مرتبط

پربازدیدترین

نظرات ( 0 )

نظر شما